Vești triste pentru dâmbovițenii care așteaptă concretizarea proiectului de modernizare și lărgire la 4 benzi a DN 71 Bâldana-Târgoviște.

Senatorul de Dâmbovița din partea USR-PLUS, Dragoș Popescu, a anunțat, luni, 8 martie, într-o conferință de presă, prima de la alegerile parlamentare, că acest proiect este un subiect închis. 

"Aş vrea să vă spun de la început că susţin poziţia ministrului Transporturilor, Cătălin Drulă. Aşa cum ştiţi, în ianuarie, acesta a anulat contractul de modernizare şi lărgire la 4 benzi al DN 71. Licitaţia pentru acest contract a fost lansată în februarie 2019 pe baza unui studiu de fezabilitate din 2015. La licitaţie au fost interesate 45 de firme, dar niciuna nu a propus să termine… Încă din august 2020 ministrul susţinea necesitatea unui drum prin afara localităţilor. Înainte de a motiva susţinerea mea pentru poziţia ministrului aş vrea să subliniez că, deşi exista un contract semnat şi cu finanţarea asigurată, până anul viitor nu am fi văzut niciun utilaj pe drum deoarece conform caietului de sarcini în primul an trebuia făcut proiectul tehnic. Din experienţa proiectelor de deschidere la patru benzi a drumurilor expres, de exemplu DN Oradea, timpul petrecut în trafic creşte foarte mult, în loc de o oră şi jumătate până la Bucureşti s-ar fi făcut probabil 3 ore datorită lucrărilor, semafoarelor, îngustării drumului. Tot din experienţă s-a constatat că foarte mulţi constructori întârzâie lucrările din  cauza dificultăţilor financiare, iar timpul de execuţie poate fi prelungit, pentru că de multe ori nu se respectă data de finalizare a lucrării… Multe firme intră în faliment şi nu-şi mai pot onora contractele, aşa cum a fost cazul pe DN 71, când singura firmă care a participat la licitaţie şi a câştigat contractul nu a depus scrisoarea de garanţie bancară. Un alt aspect important este că nu au fost făcute exproprierile pentru segmentul de drum Bâldana – Târgovişte pentru lărgirea acestui segment… Lărgirea drumului prin localităţi implică şi păstrarea traficului greu. Mult mai aproape de locuinţe există un segment în care distanţa de drum dintre drumul proiectat şi liniile de înaltă tensiune de exemplu ajungea undeva la doar 20 cm. Pe acest drum există deja un număr ridicat de accidente, cauzele principale fiind traversările neregulamentare, prezenţa bicicliştilor, a căruţelor sau împărţirea în două a localităţilor prin acel gard de protecţie din mijlocul drumului. Conform unei statistici oferite de Inspectoratul de Poliţie Dâmboviţa pe sectorul de drum Bâldana  – Tărtăşeşti au existat, în ultimii 5 ani, 21 de accidente rutiere grave soldate cu 12 decese şi rănirea gravă a 7 persoane. Fac precizarea că acest segment de drum este unul deja lărgit la patru benzi şi trece prin localitate. În proiectul actual aproximativ 60% din drum ar fi trecut prin localităţi ceea e înseamnă o viteză redusă şi pericol ridicat".

"Pe DN71 va exista posibilitatea schimbării covorului asfaltic. Se mai face sensul giratoriu de la Gulia și atât pe DN71", a precizat Popescu.

El a spus că un drum expres, propunerea ministrului Drulă pe care o susține, este fezabil și execuția va fi mult mai rapidă. Au fost prinși bani în buget pentru studiul de fezabilitate și proiectare, proiectul tehnic la pachet. 242 de milioane de lei sunt prinse, în fișa de buget, potrivit senatorului, pentru acest an.

"În extravilan, exproprierile sunt mai ușor de făcut, nefiind nevoie să fie relocate utilitățile sau refăcut accesul în curțile oamenilor. Nu se lucrează sub trafic, deci execuția va fi mult mai rapidă. Toate etapele vor fi prezentate public, pas cu pas, potrivit unui calendar care vi fi respectat, sperăm", sunt argumentele senatorului.

"Segmentul Târgoviște-Sinaia este bugetat, se va scoate din nou, la licitație, după ce vor fi modificați parametri tehnico-economici",  a mai punctat acesta.

Nici veștile despre soarta Combinatului de Oțeluri Speciale COST nu sunt tocmai îmbucurătoare.

Deputatul PLUS, Daniel Blaga spune că este nevoie de o analiză temeinică.

"A venit un ministru nou, i s-a pus în brațe să semneze asta... Stai domnule, să vedem despre ce este vorba. Trebuie făcută o evaluare corectă și nepărtinitoare și o  analiză pe baza căreia să se tragă o concluzie", a precizat Daniel  Blaga.

"Pentru repornirea COS și reintrarea în circuitul economic este nevoie de aproximativ 20 de milioane de euro și minim 4 luni de muncă.  Personal, cred că un investitor privat din domeniul metalurgic ar avea capacitatea, interesul și priceperea de a pune COS Târgoviște pe picioare în cel mai scurt timp", a mai spus acesta.

"Vă asigur că, în acest moment, sunt căutate soluțiile optime, potrivite, adecvate contextului în care ne aflăm" , a concluzionat parlamentarul.