Rata de promovare, înregistrată la simularea examenului național de bacalaureat 2023, la nivelul județului Dâmbovița, este de 51,75%, în creștere față simularea din anul 2022 (38,24%), anunță ISJ.

Media minimă de promovare a examenului este 6 (șase), iar nota minimă pentru fiecare probă scrisă este 5 (cinci).

La probele scrise s-au prezentat 2688 de candidați din cei 3200 de candidați înscriși (84%).  

  1. Proba E.a) – Limba și literatura română: rata de promovare a probei este în creștere cu 10,53% (note mai mari sau egale cu 5): 75,57%în anul 2023 (65,04% în anul 2022).

III. Proba E.c) – Proba obligatorie a profilului: rata de promovare a probei este în creștere cu  12,39%: 62,74% în anul 2023 (50,35% în anul 2022)

  1. Proba E.d) – Proba la alegere a profilului:procent de promovare probă (note mai mari sau egale cu 5):72,91% în anul 2023 (68,28% în anul 2022)

LA NIVEL NAȚIONALdatele centralizate pe baza rapoartelor furnizate de inspectoratele școlare județene indică următoarea situație (procent de introducere a notelor în aplicație – 99,9%), pe probe, tranșe de note și rate de promovare a probelor:

  1. Proba E.a) – Limba și literatura română: rata de promovare a probei este în creștere cu 11% (note mai mari sau egale cu 5): 79,4%(68,31% în anul 2022)
  1. Proba E.b) – Limba și literatura maternă: procent de promovare probă (note mai mari sau egale cu 5): 83,4%(84,16% în anul 2022)

III. Proba E.c) – Proba obligatorie a profilului: rata de promovare a probei este în creștere cu aproape 8%: 67,6% (59,7% în anul 2022)

  1. Proba E.d) – Proba la alegere a profilului:procent de promovare probă (note mai mari sau egale cu 5):71,3% (70,92% în anul 2022)

Notele nu se trec în catalog, însă, prin excepție, la solicitarea scrisă a elevului, acestea pot fi consemnate în catalog.

Rezultatele vor fi analizate, obligatoriu, la nivelul fiecărei unități de învățământ prin discuții individuale cu elevii, dezbateri la nivelul clasei și ședințe cu părinții, dar și la nivelul consiliului profesoral, în vederea adoptării măsurilor adecvate fiecărei situații în parte, cu scopul de îmbunătăți performanțele școlare.