Spitalul Județean de Urgență din Târgovişte analizează posibilitatea rezilierii celui de-al doilea contract încheiat pentru dotarea cu un aparat de testare pentru COVID-19.
În luna martie, Spitalul Județean de Urgență din Târgovişte a inițiat prin SICAP o procedură de achiziție "echipament automat integrat de diagnostic rapid prin metoda PCR și teste pentru detecția COVID-19".
Întrucât ofertantul a propus furnizarea aparatului PCR în iunie-iulie și livrarea testelor pentru coronavirus abia în septembrie, am fost obligați să reluăm achiziția, procedură care s-a finalizat cu încheierea Contractului de furnizare nr. 1369/15.05.2020, conform căruia, în 14 zile, urmau să ajungă la Târgovişte, din Marea Britanie, atât aparatul PCR cât și testele pentru coronavirus.
Întrucât au apărut întârzieri la livrare, cauzate chiar de pandemia de COVID-19, în sensul că Ministerul Sănătății din Marea Britanie nu a eliberat încă autorizația pentru export, conducerea SJUT se vede nevoită să aleagă între cele două două soluții de rezolvare:fie așteaptă avizul Ministerului Sănătății din Marea Britanie, fie reziliază contractul încheiat și reia procedura de achiziție.
"Îi asigurăm pe dâmbovițeni că analizăm situația cu maximă responsabilitate și vom alege cea mai bună variantă", anunță managementul Spitalului.
La acest moment, este în funcțiune un aparat de testare moleculară real-time PCR, la Dispensarul TBC, aparat care a fost optimizat pentru a putea efectua și teste pentru coronavirus. Capacitatea acestuia este de 4 teste/oră, ceea ce înseamnă 28 de teste/zi. Aparatul real-time PCR de la Dispensarul TBC este automat, în sistem închis, asigură precizia rezultatelor, dar şi siguranţa personalului care-l utilizează.