Cel mai important proiect de infrastructură rutieră al judeţului Dâmboviţa, sortit eșecului, din nou! 

La doar o lună de la alegerile parlamentare, când promisiunile triumfaliste legate de modernizarea și lărgirea la 4 benzi a DN 71 Baldana-Targoviste țineau prima pagină a agendei electorale liberale, Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a  notificat Antreprenorul Asocierea SC Aqua Parc SRL – SC Mavgo Holding SRL – Hydrostroy AD – VDH AD (Vodstroi 98 AD) – SC BDU Maxi Construct SRL., în vederea rezilierii contractului “Modernizare DN71 Bâldana – Târgovişte – Sinaia, km. 0+000 – km. 44+130 lărgire la 4 benzi de circulaţie şi km. 51+041 – km. 109+905 drum la 2 benzi : Lot 1 (Sector 1) : Bâldana – Târgovişte km. 0+000 – km. 44+130 lărgire la 4 benzi de circulaţie“. Motivul deciziei rezilierii acestui contract este acela că antreprenorul nu a respectat termenul legal de 5 zile lucrătoare de la data semnării contractului de constituire a Garanţiei de Bună Execuţie aferentă Acordului Contractual. Astfel, CNAIR a decis executarea sumei de 6.300.000 lei aferentă Scrisorii de Garanţie de participare şi rezilierea contractului. De asemenea, CNAIR precizează că rezilierea efectivă intră în vigoare în 15 zile de la notificarea antreprenorului.

Subiectul a generat, ca de fiecare dată, reacții vehemente din partea opoziției. Decizia guvernului de a renunţa la proiectul de modernizare şi reabilitare a DN 71 Bâldana - Târgovişte, un proiect ajuns în faza semnării contractului de proiectare şi execuţie deschide o nouă perioadă de discuții, lamentări politice, nu, însă, și perspectiva de a vedea finalizat un astfel de proiect care pare că se transformă într-o interminabilă temă electorală.

După ce social-democrații au avertizat că  judeţul Dâmboviţa riscă pierderea sumei de peste 120 de milioane de euro, pentru că acest proiect avea finanţarea europeană deja asigurată, coordonatorul Pro România Dâmbovița, Adrian Țuțuianu a vorbit miercuri, într-o conferință de presă, de consecințele deciziei guvernamentale și de viitorul sumbru al proiectului.

"Pentru mine, este surprinzătoare această decizie, după cum este surprinzătoare și opinia ministrului Transporturilor, Cătălin Drulă de la USR, că ar fi necesară o soluție nouă, modernă, nemaivăzută, nemaipomenită a construcției unui drum expres în afara localităților. Evident că era ideală o asemenea soluție, dar noi suntem în situația în care, din 2012, când eram eu la CJD, s-a pornit un proiect de reabilitare și modernizare prin extindere la 4 benzi a DN 71. S-au cheltuit bani foarte mulți, nu mai țin minte exact cifra, dar, în orice caz, peste 10 milioane de lei pentru realizarea Studiului de Fezabilitate (SF), au avut loc zeci de întâlniri cu autoritățile administrației locale etc. pentru a stabili condițiile în care se poate realiza acest proiect. Este varianta cea mai ieftină. Dacă nu se găsește o soluție rapid, probabil că, în următorii 4, 5 ani, vom ajunge să facem și mai mult până la București pentru că drumul este extrem de aglomerat. "

Țuțuianu atrage atenția  că realizarea Drumului expres de care vorbește ministrul Transporturilor înseamnă amânarea unei soluții pentru următorii 15 ani!

"Ca om care a lucrat cu astfel de proiecte, vă spun că 15 ani nu este deloc o exagerare în primul rând, pentru că e nevoie să identifici traseul viitorului drum expres, proprietarii de terenuri și să derulezi procedurile de expropriere publică și să plătești contravaloarea acestor terenuri și apoi, realizarea studiului de fezabilitate, proiectul tehnic și execuția lucrării. Este evident că nu se vor folosi bani europeni din actualul exercițiu financiar pentru că vor fi cheltuiți. Teoretic se va face pe exercițiul financiar următor care începe în 2023, ar mai devreme de 2025 nu vor fi alocări.  Decizia luată de Ministerul Transporturilor urmărește favorizarea altor proiecte din țară. Sunt bani mutați într-o altă direcție, probabil, unde există un interes politic. Deci, cei 15 ani trebuie calculați din 2025 pentru a avea o imagine reală a impactului acestei decizii".

Costurile la care se va realiza acest proiect vor fi cu mult mai mari decât ceea ce înseamnă realizarea DBN 71 prin lărgirea la 4 benzi, mai spune liderul Pro România. 

El condamnă tăcerea pe acest subiect amplu a conducerii PNL Dâmbovița, care anunța cu mare tam-tam, în campania electorală de anul trecut pentru alegerile parlamentare, deblocarea proiectului.  

 

În opinia lui Țuțuianu, convocarea Consiliului Județean Dâmbovița care să adopte o hotărâre prin care să ceară Guvernului implementarea proiectului, prin reluarea licitației, pe actualul SF, ar fi un demers care ar putea salva situația.

"Dacă se mai întârzie un an de zile, SF-ul existent nu mai este valabil, trebuie refăcut, alți bani, altă distracție, din taxele și impozitele românilor. 

Era necesară o întâlnire cu toți parlamentarii de Dâmbovița din toate partidele și împreună să-și asume un demers de realizare a acestui obiectiv. Cred că toți parlamentarii de Dâmbovița, conducerea CJ trebuie să fie la ușa decidenților politici. Nu avem niciun proiect major de infrastructură în județ", a concluzionat acesta.