Un proiect legislativ iniţiat de parlamentarii din arcul guvernamental  prevede că toate firmele din ţară  să achite o taxă anuală pentru înfiinţarea de către Camera de Comerţ şi Industrii a României (CCIR) a unui catalog al agenţilor economici care să ajute la promovarea internă şi internaţională a acestora.

Conform proiectului de act normativ, taxa ar fi de 100 euro/an pentru companiile mari, 75 euro/an pentru companiile mijlocii, 50 euro/an pentru firmele mici, 20 euro/an pentru microîntreprinderi şi 10 euro/an pentru persoanele fizice autorizate (PFA), întreprinderile individuale şi cele familiale. Banii vor fi colectați de ANAF și împărțiți în mod egal camerelor județene. Fondurile vor fi folosite exclusiv pentru promovarea mediului de afaceri local.

 

CCIADB Dâmbovița susține acest demers în parlament și modificarea legii camerelor de comerț. În fapt, considerăm că este mai mult decât o modificare, este o completare a legii camerelor de comerț în sensul întregirii atribuțiilor pe care fiecare cameră județeană și desigur camera națională trebuie să le poată avea pentru a-și îndeplini cu succes scopul pentru care acestea există: sprijinirea antreprenorilor, sprijinirea companiilor, sprijinirea mediului de afaceri, a declarat, miercuri, într-o conferință de presă, Valentin Calcan, președintele Camerei de Comerț, Industrie și Agricultură Dâmbovița.

Propunerea legislativă prevede și ca fiecare administrator de companie să fie obligat să ia un «certificat de competenţă» ca urmare a absolvirii unui curs de instruire în managementul afacerilor.

Administratorul ar trebui să aibă un astfel de certificat de competență. Sunt câteva noțiuni despre ce înseamnă comerț, ce înseamnă să întocmești și să semnezi o factură și despre ce înseamnă responsabilitatea pe care o ai atunci când semnezi un contract sau atunci când angajezi o persoană. Este necesară o minimă școlarizare legat de ce înseamnă să fii administrator de companie. Asta, de fapt, propune legiuitorul, în această completare a legii camerelor de comerț, a arătat Calcan.

El a vorbit și despre rolul pe care camerele de comerț trebuie să-l aibă în promovarea externă a intereselor economice românești.

Camerele bilaterale se referă la promovarea exporturilor românești. Cine ne promovează interesele în afara țării? Eu întotdeauna am susținut că, până la urmă, Camera de Comerț trebuie să aibă interesul să promoveze și să susțină mediul de afaceri românesc din afara țării, a mai spus președintele CCIADB.

Anul trecut, în Dâmbovița, din peste 18 000 de companii înregistrate, doar 13 700 și-au depus bilanțul la ANAF.