Primarul Târgoviștei Cristian Stan a vorbit miercuri, în cadrul unei conferințe de presă, despre stadiul lucrărilor la podul de la Valea Voievozilor, încercând în acest context să lămurească un subiect extrem de controversat.
"S-au încheiat cele mai importante lucrări, betonarea căii de rulare, mâine sau poimâine se va asfalta, urmând ca deschiderea circulației să se facă în urma probelor de rezistență betonului fie vineri, fie la începutul săptămânii viitoare, luni, cel târziu marți. Pentru început, podul va merge în regim semaforizat, se va circula pe un singur sens fără a se permite accesul peste 3,5 tone. Deci, va fi numai pentru autoturisme. Am făcut eforturi deosebite pentru a reuși să ajungem în această situație (...) a fost un moment în care constructorul nu a reușit din punct de vedere financiar să facă ceea ce trebuia o anumită perioadă, iar la acest moment, vă pot spune că sunt într-adevăr optimist că proiectul va fi finalizat anul viitor.
Liderul de asociere avea o poprire pe conturi motiv pentru care nu a depus nicio situație de lucrări. Această poprire a fost ridicată acum câteva zile și toate lucrările care s-au făcut până acum pe proiectul privind Centura municipiului Târgoviște care depășesc 1 milion de dolari s-au făcut pe sume avansate de către constructor. În momentul de față, s-au depus situațiile de lucrări, fluxurile financiare pe acest contract se vor derula în mod normal și am convingerea că până la nivelul lunii martie se va recupera întârzierea. În momentul de față, ca și stadiu fizic ne aflăm aproape de 10% în timp ce pe contract ar fi trebuit să fie undeva 15%, în condițiile în care decembrie, ianuarie și februarie lucrările ar fi trebuit să fie suspendate, așa era graficul de execuție. Ori, se va lucra la canalizări, la stațiile de pompare și la poduri. Asta înseamnă că în martie putem să fim lejer peste graficul de execuție pe care constructorul îl are aprobat. Punerea în circulație a podului de la Valea Voievozilor se face cu toate avizele legale, există un plan de management al traficului depus la Poliția Rutieră, urmează să fie aprobat și în baza lui podul va fi deschis.
Am văzut că mi se numără cumva zilele. Fraților, de 7 ani n-a făcut nimeni nimic la un pod în Târgoviște! Nimic! De când a început proiectul de centură nimeni n-a bătut un cui la un pod! Ori, în momentul de față, avem un pod care va rezista zeci de ani, tot podul de la Valea Voievozilor a fost ridicat pe cricuri, curățate aparatele de reazăm și făcute toate lucrările astfel încât acest pod să nu mai aibă niciun fel de problemă în trafic. Poate că nu e 15, e 16, 17 sau 21 sau 22, dar repet, în condițiile în care de 7 ani n-a bătut nimeni un cui la poduri, iar acum un pod e în proporție de 90% finalizat să stai să numeri zilele ca la pușcărie sau la armată, mi se pare incredibil!", a declarat Cristian Stan.
Proiectul de reabilitare a podului peste râul Ialomița de la Valea Voievozilor face parte din proiectul de centură.
"Am făcut tot ce a depins de noi pentru a o scoate la capăt cu proiectul de centură (...) Nu cred că ați văzut vreodată Poliția Locală să fie atât de mult prezentă în trafic cum a fost intersecția Mihai Bravu-Calea Domnească-Constantin Brâncoveanu. Nonstop au fost acolo, pe ploaie, pe frig, soare au dirijat circulația. Am făcut tot ceea ce a depins de noi pentru ca inconvenientul în trafic să fie redus. Dacă nu reușim să dăm dovadă de înțelege, de toleranță, gândiți-vă că, la anul, se va lucra în mod preponderent la calea de rulare, aproape 15 kilometri care alcătuiesc inelul de centură și lucrări la încă 40 de străzi pe programul de reabilitare al Primăriei (...) Nu eu am ales să ajung să termin un proiect care trebuia finalizat în 2012. Nu cred că putem să ne comportăm așa la nivel administrativ și am ales calea asta mai grea și am ales să intru la treabă. Pentru unii e un sport să caute nod în papură, a devenit o predilecție, un mod de viață. Lucrurile astea nu fac rău numai mie, ci în primul rând orașului. Convine sau nu unora, pentru prima dată se lucrează la proiectul ăsta serios și avem o perspectivă clară de finalizare a proiectului (...)
La centură nu e nici extraordinar, dar nici cel mai slab (n.r. constructorul)", a declarat primarul.
Proiectul de reabilitare a centurii ocolitoare are în vedere , pe lângă modernizarea şi reabilitarea a 13,8 kilometri de drum, şi extinderea şoselei de centură la patru benzi de circulaţie, acolo unde este posibil, precum şi reabilitarea podurilor şi a pasajelor aflate pe traseu, realizarea unei reţele de canalizare, reabilitarea trotuarelor şi a sensurilor giratorii. Valoarea aferentă proiectului tehnic revizuit este de 63,3 milioane de lei plus TVA, iar acesta prevede reabilitarea a 13,8 km, pe zonele în care drumul are patru benzi de circulaţie, lăţirea zonelor de drum cu două benzi de circulaţie la patru benzi, acolo unde este posibil. Străzile vizate sunt Petru Cercel, Laminorului, Calea Câmpulung, Bulevardul Eroilor, Aleea Sinaia, Aleea Mănăstirea Dealu, Magrini, Cărămidari, Calea Ialomiţei. De asemenea, se are în vedere construcţia de trotuare și poduri noi şi reabilitarea celor existente.