Calitatea serviciilor oferite de Compania Naţională de Căi Ferate lasă foarte mult de dorit, susține senatorul PNL, Iancu Caracota. El a făcut o interpelare pe acest subiect ministrului Transporturilor.

 

Parlamentul României

SENAT

Interpelare

Adresată: Domnului Lucian ŞOVA, Ministrul Transporturilor

De către: Senator Iancu CARACOTA

Circumscripţia electorală: 16 Dâmboviţa

Grupul parlamentar: Partidul Naţional Liberal

Şedinţa Senatului din data de: 19.02.2018

Obiectul interpelării: Calitatea serviciilor oferite de Compania Naţională de Căi Ferate – CFR.

Domnule ministru,

 

Calitatea serviciilor oferite de Compania Naţională de Căi Ferate lasă foarte mult de dorit, în urma unui experiment personal am constatat că achiziţionarea unui bilet de călătorie online necesită 40 de minute şi o convorbire telefonică cu personalul CFR pentru a reuși să finalizez tranzacția şi să intru în posesia documentului electronic de călătorie.

 

Un alt aspect pe care vreau să-l semnalez este calitatea precară a serviciilor de salubritate din trenuri şi din locaţiile feroviare proprii (tapițerii murdare, coşuri de gunoi pline, toalete insalubre, etc.) toate acestea sunt o realitatea a anului 2018, deşi în urmă cu un an lansaţi campania „Trenuri curate – călătorii minunate”.

 

Domnule ministru, având în vedere aspectele semnalate mai sus, vă rog să-mi comunicaţi răspunsul la următoarele întrebări:

 

  1. Câte bilete de călătorie s-au achiziționat online în 2017 şi care este în medie timpul necesar pentru cumpărarea unui astfel de bilet?

 

  1. Câte controale aţi realizat pe parcursul campaniei „Trenuri curate – călătorii minunate” pentru verificarea serviciilor de salubritate şi care este valoarea totală a sancțiunilor aplicat pentru nerespectarea lucrărilor prevăzute în caietele de sarcini?

 

  1. Aveţi în vedere organizarea unor supracontroale în trenurile şi în locaţiile feroviare proprii pentru verificarea modului în care șefii de stație sau personalul desemnat din cadrul sucursalelor regionale de căi ferate îşi îndeplinesc atribuţiile de control şi verificare a serviciilor de curăţenie prestate de firmele de salubritate?

 

 

Vă mulţumesc !

 

 

Senator,

Iancu CARACOTA