Anul acesta a reprezentat o încununare a succeselor obținute de Angelo Andi Petre, proaspăt absolvent de liceu, cu medie generală aproape zece la Colegiul Național ”Ienăchiță Văcărescu” din Târgoviște și admis la Facultatea de Geografie din cadrul Universității București, la secțiunea olimpici. 

La disciplina geografie, Angelo Andi Petre avea deja un renume la nivel național, obținând în perioada liceului, din partea Ministerului Educației Naționale la olimpiadele și concursurile de profil: două premii I, patru premii II și două mențiuni, fiind premiat și pentru consecvența participării la etapa națională (cinci ani consecutivi participant și premiant la Olimpiada Națională de Geografie).
Reușita neegalată până în acest moment în județul Dâmbovița, la această disciplină, o reprezintă trecerea probei de baraj pentru intrarea în lotul României pentru Olimpiada Internațională de Geografie, fiind calificat la Olimpiada Internațională de Geografie pentru Europa Centrală, de Sud și Sud – Est, care a avut loc în Belgrad, Serbia.
În această vară, a participat la Belgrad, Serbia, unde cu dedicație, mândrie și efort extraordinar a reprezentat unitatea de învățământ - Colegiul Național ”Ienăchiță Văcărescu”, Municipiul Târgoviște, județul Dâmbovița și România, obținând MEDALIA DE ARGINT.
Concursul a inclus trei probe, toate în limba engleză: o probă teoretică (scrisă), o probă practică (în teren) şi o probă multimedia. La ediția din acest an, desfășurată la Belgrad, au participat 78 de elevi din 8 țări.
Pasiunea pentru geografie, confirmată în atâtea rânduri prin participarea la o etapă internațională, la toate etapele naționale, dar și prin elaborarea unor lucrări de cercetare geografică prezentate în sesiuni de comunicări și conferințe, se va continua prin parcurgerea, în țara noastră, a cursurilor facultății de profil la care tocmai a fost declarat admis.
Dedicat și consecvent, cu o rezistență la efort extraordinară, o pasiune impresionantă pentru studiu și o capacitate deosebită de observare, descriere și corelare a proceselor și fenomenelor geografice, Angelo Andi Petre ne îndeamnă prin parcursul și succesul său, dar și prin alegerile făcute, să reflectăm la educația pe care o oferim tinerilor noștri, dar și la felul în care putem să spijinim performanța reală, chiar acolo unde se întâmplă.

Ce a reprezentat pentru tine calificarea și participarea la Olimpiada Internațională de Geografiei a Europei Centrale, de Sud și Sud-Est?
Angelo Petre: Pentru mine, participarea la Olimpiada Internațională de Geografiei a Europei Centrale, de Sud și Sud-Est, a reprezentat un vis devenit realitate. Încă de la prima mea participare la Olimpiada Națională de Geografie 2015, desfășurată la Cluj-Napoca, am intrat în contact cu barajul de selectare a lotului internațional și am rămas uimit de amploarea și importanța unei astfel de competiții. Când am început liceul, mi-am stabilit trei mari obiective: să particip la toate etapele naționale ale olimpiadei, să obțin locul I și să reprezint România la o etapă internațională. Mă declar mulțumit, la final de drum, pentru că am reușit să-mi îndeplinesc toate obiectivele. Poate că cel mai semnificativ moment a fost cel în care am fost anunțat, în urma susținerii barajului, că voi reprezenta România la această etapă, iar explozia de emoții și sentimente m-a copleșit în momentul în care am urcat pe scena Palatului Culturii din Târgu Mureș, în fața a 600 de oameni, pasionați ai geografiei.

 Ce a adus nou această experiență în călătoria ta profesională și personală?
Angelo Petre: În general, pregătirea pentru o astfel de etapă implică foarte multă muncă, care, cu timpul îti construiește diferite competențe, care reprezintă, în fapt, cheia succesului. Având în vedere că voi urma calea geografiei, fiind deja admis la Facultatea de Geografie, Universitatea din București, pot spune că participarea la această etapă m-a ajutat pe mine să îmi construiesc un bagaj consistent de cunoștințe pe care le voi valorifica în perioada studenției. A reprezentat un succes uriaș, o trambulină care a deschis, sper eu, seria reșitelor mele în viață. De asemenea, am avut ocazia să leg prietenii frumoase cu colegii de lot, dar și cu elevi din alte țări, cum ar fi Elveția, Serbia și Bulgaria.
Ce m-a surprins pe mine a fost modul în care, elevi și profesori din țări diferite, cu o cultură diferită, limbă diferită etc. pot fi uniți de o pasiune comună – GEOGRAFIA, o pasiune care îi pune împreună pentru a aduce o schimbare în evoluția accelerată a lumii în care trăim.
Ce abordări diferite ale geografiei/educației ai observat și ți-au plăcut?
Angelo Petre: Gândirea critică, creativitatea și logica sunt calități (competențe) foarte apreciate, care îți asigură succesul. Pe aceste valori s-a pus accentul atât la nivel național, la baraj, cât și la etapa internațională. Modul în care noi, elevii, suntem puși în fața rezolvării unei probleme prin creativitate, dar dintr-o perspectivă geografică reprezintă lucrul care m-a atras cel mai mult și care pot spune că mi-a pus mintea la încercare.
Ce ar trebui să învățăm și să modificam la abordarea din sistemul de învățământ românesc?

Angelo Petre:Geografia este poate cea mai dinamică știință a lumii, care poate fi abordată în multe moduri, însă ceea ce contează cu adevărat este să gândim geografic, să punem mai mult accent pe proces și nu pe memorare. Geografia poate creea conștiințe, o conștiință căruia niciunui cetățean activ al Terrei nu ar trebui să îi lipsească.