Groapa de gunoi de la Aninoasa a devenit depozit pentru deșeuri menajere aduse și din alte județe, a dezvăluit președintele CJ Dambovița, Alexandru Oprea, care admite că este o încălcare gravă a contractului încheiat între operator și ADI Salubritate.

Oprea nu a putut spune din ce județe sunt aduse aceste deșeuri, însă, a precizat că a cerut celor de la ADI, condusă de Marin Antonescu, să facă verificări și să dispună măsurile legale care se impun.

Operatorul de groapă, din ce date am eu, a încheiat contractul cu ADI în sensul că a permis depozitarea în groapa de la Aninoasa și de la Titu a unor deșeuri provenite de la alți operatori, nu de la cei din județul Dambovița. Am cerut celor de la ADI să facă o analiză, să verifice și să dispună măsurile legale care se impun. Nu ne putem plasa în afara cadrului legal, a declarat șeful CJD.

Nu trebuie să ne prefacem că nu avem probleme legate de colectare. Suntem în faza în care ne tot străduim să facem caietul de sarcini pentru că, anul viitor, în luna iunie, expiră actualul contract al operatorului. A fost prelungit acum doi ani cand exista o datorie de 170 de miliarde de lei. Astăzi, cand vorbim, acea datorie nu mai există. Nu puteam să închid un contract pentru că, a doua zi, executa instituția ADI-ului și, pe cale de consecință, și Consiliul Județean Dambovița. În momentul cand s-a semnat programul ISPA, județul Dambovița a închis două gropi, cele vechi de la Aninoasa și de la Titu și a primit finanțare pentru a face acele linii de sortare. Nu a fost prevăzută colectare selectivă decat pentru o zonă foarte restransă de blocuri din municipiul Targoviște. Poate acesta a fost și dezavantajul nostru ca și județ. Am încercat să achiziționăm o suprafață de teren, consultantul ne-a spus că este vorba de minim 11,5 hectare la care se adaugă spațiile de acces și spațiile verzi  care trebuie construite, deci undeva la 14-15 ha penytru a face ceea ce înseamnă o stație de tratare mecanică biologică și a monta acele digestoare și a trece ulterior la ceea ce înseamnă colectarea selectivă care presupune containere separate, treceri separate și autovehicule cu care ridicăm acele containere, altele decat cele care sunt în dotare la acest moment.  A face acest lucru într-o zi, într-o lună, vă asigur că e practic imposibil, a mai explicat Oprea.