COMUNICAT DE PRESĂ

 

Dan Alexandru Tică: PNL și-a asumat creșterea finanțării educației, creșterea calității și încrederii în sistemul de învățământ, iar aceste obiective nu pot fi atinse decât printr-o reformă coerentă. 

Educația stă la temelia dezvoltării societății. Un sistem educațional de calitate, axat pe beneficiar, adaptat intereselor elevilor, corelat cu cerințele pieței muncii și competențele elevilor, va contribui la formarea unor generații sănătoase și implicit la dezvoltarea economică și socială.

Modificările aduse Legii învățământului sunt parte a demersului asumat prin proiectul România educată și pun accentul pe transparență, calitatea actului educațional, promovarea excelenței, adaptarea la noi contexte, asigurarea unui sistem educațional în care etica, respectul, profesionalismul, diversitatea și respectul sunt pilonii principali.

Partidul Național Liberal și-a asumat creșterii finanțării educației prin alocarea progresivă a resurselor, creșterea calității și încrederii în sistemul de învățământ, performanță în educație, iar aceste obiective nu pot fi atinse decât printr-o reformă coerentă, o nouă paradigmă în relația dintre elev, părinte, școală și societate.

Proiectul Legii învăţământului preuniversitar, aflat în dezbatere publică, vine cu schimbări importante: organizarea învățământul preuniversitar pe etape, de la  educația timpurie la învăţământul secundar superior;  portofoliul personal educaţional al elevului; posibilitatea unităților de învățământ liceal cu statut de Colegiu național de a organiza concurs de admitere în clasa a IX-a; reglementarea cuantumului minim al burselor și salarizarea cadrelor didactice, susținerea copiilor şi tinerilor capabili de excelență atât în unităţi de învăţământ, cât şi în unități pilot de excelenţă.

Pentru asigurarea respectării normelor de etică și a calității actului educațional a fost propusă înființarea Direcțiilor Județene de Învățământ Preuniversitar și a Autorității Naţionale pentru Inspecție Școlară si Asigurarea Calității Pentru prima data se instituie obligativitatea parcurgerii unui program de formare inițială de către managerul școlar, în prima săptămână de la preluarea mandatului, iar recrutarea pentru ocuparea funcțiilor de  director şi de director adjunct se va realiza prin concurs public, național.

Acestea sunt câteva elemente de reformă pe care le regăsim în noul proiect al Legii Educației si pe care am dorit să vi le aducem la cunostință.