Amendamentul deputatului USR de Dâmbovița, Daniel Blaga, la bugetul Ministerului Transporturilor şi Infrastructurii a generat reacția președintelui CJD, Corneliu Ștefan. 

 
Deputatul Blaga a  propus să se mute o sumă de bani de la proiectul de extindere a Drumului Naţional 71 către proiectul viitorului Drum Express.
 
”Drumul Express are contractul semnat de un an pentru studiul de fezabilitate, dar nu s-a dat ordinul de începere a lucrărilor. Valoarea acestui proiect este de 14 milioane de lei, dar are alocat în buget de anul viitor numai 700 de mii de lei. Ce arată asta? O bătaie de joc pe faţă, pe nervii, timpul şi cheltuiala oamenilor plătitori de taxe şi impozite. Nu uităm nici de faimoasa extindere a DN 71, care nu are contractul semnat. E drept, procedura e începută, dar rămâne de văzut când vom vedea efectiv utilajele la lucru. Măcar aici băieţii deştepţi au alocat 500 de milioane de lei. Că se vrea. Şi se poate”, a arătat deputatul Blaga.
 
Își dă cu părerea despre lucruri pe care nu le înțelege, a ripostat președintele CJD, Corneliu Ștefan.
 
 
”În stilul lor caracteristic, reprezentanții USR Dâmbovița își dau cu părerea despre lucruri pe care nu le înțeleg!
Cel mai recent exemplu este al unui deputat care, în lipsa unor minime cunoștințe în materie, încearcă să aducă în atenția publicului teme nu doar nefondate, ci și total false.
Acesta vorbește despre proiectul Drumului Expres Târgoviște - București, proiect pe care, încă din 2020, eu l-am propus, susținut și adus în atenția dâmbovițenilor și a ministerului de resort.
Domnia sa insinuează că s-ar încerca întârzierea implementării acestui proiect deosebit de important pentru județul Dâmbovița, dar și pentru întreaga regiune.
Nimic mai fals și mai neadevărat!
Ar trebui să știe că înainte de se trece la construirea unui drum trebuie respectat un set de reguli impuse de legislația națională și europeană. Așadar, nu poți începe construirea un drum de asemenea anvergură fără studiu de prefezabilitate și fezabilitate, fără un proiect tehnic și etapele obligatorii care urmează în urma finalizării acestor documentații.
Totodată, dacă ar fi urmărit traseul acestui proiect, domnia sa ar fi văzut că este mult pe lângă subiect și CĂ NU EXISTĂ NICIO PROBLEMĂ:
Faza I: Studiului de Prefezabilitate a fost întocmit.
Faza II: A fost dat ordinul de începere a Studiului de Fezabilitate, iar acesta demarează pe 09.01.2023.
Pentru cele două faze parcurse există următoarele documente oficiale, de care, evident, domnul deputat nu a vrut să știe:
- CTE CNAIR SA – aviz nr.5231/07.07.2022;
- CTE MTI – aviz nr. 108/117/05.08.2002;
- Ministerul Finanțelor – aviz 480425/29.11.2022.
Dar poate mai grav este următorul aspect!
Domnul deputat propunea diminuarea fondurilor din proiectul DN71, arătând, încă o dată, cât de mult îi pasă de județul care l-a trimis în Parlament. Ar trebui să știe că, pe 16 septembrie anul acesta, a fost desemnat câștigătorul pentru proiectarea și execuția lucrărilor de lărgire la 4 benzi a DN71 Bâldana-Târgoviște.
Pe când și ceva constructiv?”, a explicat președintele CJD și PSD, Corneliu Ștefan.