Într-un amendament la Legea Bugetului pe 2025, cei doi parlamentari USR de Dâmbovița, respectiv senatorul Elena Adelina Dobra și deputatul Daniel-Codruț Blaga au introdus un amendament privind diminuarea sumei prevăzută la bugetul de stat pe 2025 pentru modernizarea DN 71 Bâldana-Târgoviște-Sinaia.
Comisiile de specialitate reunite ale Parlamentului au acordat aviz favorabil proiectului de buget al Ministerului Transporturilor și Infrastructurii (MTI) pentru anul 2025, cu 23 de voturi pentru și 14 împotrivă.
Amendamentul privind blocarea bugetării proiectului de modernizare a DN 71 a fost singurul prin care s-a cerut o reducere a alocării fondurilor, în timp ce toate celelalte au fost depuse pentru a se cere mai mulți bani.
Pe modelul fostului ministru al Transporturilor, Cătălin Drulă (USR), a cărui activitate s-a remarcat prin blocarea proiectului de modernizare a DN 71, parlamentarii USR au declarat că se vor lupta în continuare pentru a opri acest proiect de infrastructură care afectează tot județul Dâmbovița.
„Obiectivul cu codul 1287 trebuie eliminat din planurile de investiții ale Ministerului Transporturilor deoarece proiectul în forma sa actuală, nu doar că nu rezolvă problemele reale ale județului Dâmbovița, dar aduce și o serie de efecte nocive care vor afecta calitatea vieții dâmbovițenilor, investițiile în județ și dezvoltarea economică, utilitatea publică a proiectului nefiind demonstrată”, se precizează în motivarea amendamentului celor doi parlamentari de Dâmbovița.
În tot acest timp, secretarul de stat în Ministerul Transporturilor, Ionuț Săvoiu, caută să gestioneze subiectul și să comunice deschis pe tema exproprierilor necesare modernizării DN71 conform standardelor și reglementărilor tehnice actuale.
”Soluțiile tehnice alese nu trebuie sa genereze exproprieri inutile și nici să afecteze locuințe, constructii monument sau zone de conservare a patrimoniului cultural. Exproprierile în procesul dezvoltării unei infrastructuri de transport moderne sunt bazate pe un cadru legal matur și efectuate de Stat în interes public”, spune acesta.
”Pe de altă parte, nu pot fi de acord cu exploatarea de către unii în interes politic sau strict personal amplul proces de modernizare a DN71 pe segmentul sudic (Bâldana – Târgoviște) care are în vedere și realizarea unor exproprieri strict necesare. Procedura inițiată de statul român prin MTI si administrată de CNAIR are în vedere in primul rand asigurarea terenurilor necesare aplicarii unor conditii de sigurantă rutieră care să conducă la reducerea numărului de accidente, asigurării circulației pietonale în siguranță și a dezvoltării retelelor de utilități în afara corpului drumului. Au intervenit unele expropieri absolut necesare realizarii in conditii de siguranta rutiera a relatiilor cu drumurile judetene si comunale laterale, la realizarea unor spatii de parcare adiacente precum și la realizarea punctelor de intoarcere obligatorii in prezenta separatoarelor de sens de pe zona mediana a drumului national. Modernizarea DN71 in zona sudică a fost aprobată și cu realizarea unei perdele forestiere cu rol de indeplinire a conditiilor de mediu pentru acest proiect precum și reducerea efectelor viscolirilor pe timp de iarna grea. Ar mai fi de precizat că exproprierile realizate pe sectorul sudic al DN71 (Bâldana Targoviște) au fost efectuate pe baza limitelor stabilite la faza proiectului tehnic reducandu-se in acest fel semnificativ impactul atat ca numar de imobil cat si ca suprafață în special în intravilane. Pentru cei interesati in informatii suplimentare cu privire la exproprieri si modul de derulare a procedurii sau cu privire la solutiile tehnice aprobate ale proiectului pot consulta proiectul tehnic împreună cu specialiștii SDN Târgoviște la sediul acestei unități din cadrul DRDP”, mai explică secretarul de stat.