Președintele interimar al Senatului, Titus Corlățean, cere autorităților statului, premierului și președintelui Romaniei, să manifeste maximă responsabilitate în contextul în care șeful statului a declarat că va decreta starea de urgență. Într-o intervenție telefonică, la un post național de televiziune, senatorul de Dambovița a atras atenția asupra măsurilor propuse prin documentul ce va fi elaborat.

Vreau să fac un apel la Guvern și la Președinție să fie extrem de responsabili, scrupuloși și atenți la ceea ce trec în decretul de convocare a stării de urgență și măsurile pe care le propun. Parlamentul nu va fi o cutie poștală!Parlamentul trebuie să se aplece cu mare atenție să vadă exact ceea ce se întamplă și măsurile propuse. 

Corlățean a atenționat asupra riscului ca măsurile prevăzute să depășească limita admisibilă, gen cenzura presei.

Nu acceptăm să se pună căluș sau botniță presei!

În acel decret de convocare a stării de urgență ar trebui să fie prevăzut extrem de riguros motivele convocării stării de urgență, care sunt măsurile extrem de clare și limitative, subliniez. Nu să se lase o portiță deschisă pentru tot felul de alte măsuri pentru că, de exemplu, limitarea exercițiului dreptului și libertăților fundamentale, articolul 53, o chestiune extrem de serioase. Vă spun de pe acum, dacă, sub acoperișul necesității de a adopta măsuri excepționale pentru a combate această epidemie, vor fi propuse măsuri care trec dincolo de limita admisibilă de genul cenzura presei, pentru că unii vor dori să spună eventual dacă apar lucruri în neregulă privind gestionarea acestei crize, poate niște tunuri economice sau alte aspecte, nu acceptăm să se pună căluș sau botniță presei. O spun foarte clar! Genul acesta de măsuri care restricționează drepturi și libertăți fundamentale trebuie foarte clar motivate și trebuie să fie limitative cu caracter temporar și proporționale. Sub acoperișul unor măsuri necesare, excepționale pentru a combate epidemia, să nu se amestece niște măsuri care țin de gestionarea normală, firească a unor aspecte economice pentru a ascunde eventuale tentații de natură economică, de favorizarea unor agenți economice.

De ce nu se activează situația de urgență, nu starea de urgență?

Lucrurile acestea sunt extrem de serioase și eu mi-am pus întrebarea situația de urgență, un eveniment excepțional, cu caracter non-militar care, prin amploare și intensitate, amenință viața și sănătatea populației și alte aspecte, iar pentru restabilirea stării de normalitate sunt necesare adoptarea de măsuri și acțiuni urgente, alocarea de resurse suplimentare și managementul unitar al forțelor și mijloacelor implicate. De ce nu ar fi aplicabilă această situație  care ar restrange mai puțin drepturi și libertăți fundamentale, care nu presupuneau activarea mecanismelor la nivel de președinte și ține de guvern și de Comitetul Național de Situații de Urgență.

Mare atenție ce se trece în decretul de convocare a stării de urgență de către președinte care va veni la parlament. Nu vom fi o cutie poștală! Ne vom uita cu mare atenție ceea ce trebuie făcut, putem și clar vom susține, ceea ce ridică semne de întrebare va genera discuții în parlament.