Astăzi, au demarat lucrările de montare a grinzilor principale la podul peste pârâul Racovița, din comuna Băleni. Mobilizarea de șantier este bună, iar activitatea se desfășoară conform graficelor convenite cu constructorul.
Investiția se încadrează între obiectivele proiectului european „Dezvoltarea infrastructurii de transport județean prin modernizarea DJ 720B, DJ 711 și DJ 101B pe traseul limită județ Prahova – Moreni – Gura Ocniței – Răzvad – Ulmi – Târgoviște – Comișani – Bucșani – Băleni – Dobra – Finta – Bilciurești – Cojasca – Cornești – Butimanu – Niculești – limită județ Ilfov”, implementat în prezent de Consiliul Județean Dâmbovița din fonduri europene.
Președintele Consiliului Județean Dâmbovița, Corneliu Ștefan – însoțit de administratorul public al județului, Cristian Avanu, și Florin Gilia, coordonatorul proiectului, șef serviciu în cadrul CJD – a făcut o vizită pe șantier pentru a vedea care este stadiul lucrărilor la acest obiectiv.
Podul peste pârâul Racovița este unul dintre elementele componente ale lotului 3 al proiectului, care vizează traseul DJ 711 Băleni – Dobra – Finta – Bilciurești – Cojasca, cu lungimea de 19,350 km, lot ale cărui lucrări (straturile de bază și de uzură ale sistemului rutier, amenajarea troturelor și a căilor de acces către proprietăți, șanțuri pereate și rigole carosabile) au fost executate, până în prezent, în proporție de aproximativ 75%.
Printre lucrările ce țin de infrastructura podului amintim: realizarea celor 12 piloți forați, a celor două culee din beton armat, fundate pe o elevație rigidă, dren și rigole – pentru colectarea și evacuarea apelor pluviale, și umplutură. Racordarea culeelor cu terasamentele s-a realizat cu ziduri de sprijin în amonte și aval.
Podul va avea capacitatea de a corespunde condițiilor hidrologice privind asigurarea curgerii debitelor și a condițiilor impuse de trafic, corespunzătoare clasei E de încărcare.
Lucrările care se realizează la acest obiectiv sunt în valoare totală de 2.010.128,25 lei (inclusiv TVA).
„Buna mobilizare de pe șantier este un indicator al faptului că activitatea de aici este tratată cu seriozitate, atitudine cu care sunt realizate lucrările cuprinse în toate cele 4 loturi ale proiectului. S-au derulat și se derulează lucrări mari de reabilitare şi modernizare a acestor drumuri. Pe lângă beneficiile evidente pentru toţi participanţii la trafic, o infrastructură rutieră modernizată atrage după sine și o creștere a calităţii vieţii, dar și punctul de plecare pentru o amplificare a activității economice din zonă. Ne cerem scuze pentru disconfortul temporar creat cetățenilor. De aceea, am rugămintea să găsim înțelegerea publică pentru acest gen de proiecte care, odată finalizate, vor aduce tuturor locuitorilor dâmbovițeni condiții de viață mai bune”, a precizat președintele CJD, Corneliu Ștefan.
Reamintim faptul că proiectul „Dezvoltarea infrastructurii de transport judeţean prin modernizarea DJ 720, DJ 720B, DJ 711 şi DJ 101B, pe traseul limită judeţ Prahova – Moreni – Gura Ocniţei – Răzvad – Ulmi – Târgovişte – Comişani – Bucşani – Băleni – Dobra – Finta – Bilciureşti – Cojasca – Corneşti – Butimanu – Niculeşti – limită judeţ Ilfov”, în valoare totală de 212.845.189,34 lei, presupune modernizarea traseului interjudeţean menţionat, în lungime totală de 62,161 km, care este alcătuit din 4 tronsoane de drumuri judeţene ce traversează 15 localităţi dâmboviţene, după cum urmează: lotul I (DJ 720 şi DJ 720B), pe traseul limită judeţului Prahova – intrarea în municipiul Moreni – ieşirea din municipiul Moreni – Gura Ocniţei (intersecţie DJ 720) – Ulmi (intersecţie DJ 711), cu lungimea de 13,169 km; lotul II, DJ 711 Ulmi – Comişani – Băleni, cu lungimea de 16 km; lotul III, DJ 711 Băleni (pod peste Racoviţă) – Dobra – Bilciureşti – Cojasca, 19,350 km; lotul IV, DJ 711 Cojasca (pod peste canal) – Bujoreanca şi DJ 101B Lucianca – Niculeşti – limită Judeţ Ilfov, în lungime de 13,642 km.