Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorilor (ANPC) a anunţat, astăzi, că înfiinţează Comandamentul Special Black Friday, cu scopul supravegherii permanente, 24 din 24 de ore, a ofertelor cu promoţii din această perioadă, indiferent de domeniul de activitate.

Am decis înfiinţarea acestui comandament după ce am văzut rezultatele controalelor de zilele trecute, la cei care au „furat startul” campaniei de reduceri. Aşa cum am spus de fiecare dată, manifestăm toleranţă zero faţă de orice abatere de la legislaţia în domeniu. Parte a campaniei „Protecţia Consumatorilor nu se negociază!”, ne dorim ca acest comandament să împiedice transformarea lui Black Friday în Ziua Păcălellilor",  a declarat preşedintele ANPC, Claudiu Dolot.

Comandamentul, a cărui strategie de funcţionare a fost stabilită în urma unei videoconferinţe cu toţi comisarii şefi şi comisarii şefi adjuncţi din ţară, este coordonat de către Paul Anghel, director general ANPC.

Vânzările cu preţ redus, indiferent de tipul acestora (soldare, lichidare, vânzări promoţionale) trebuie să respecte o serie de reguli de fixare şi publicitate a preţurilor. Astfel, orice comerciant care anunţă o reducere de preţ trebuie să o raporteze la preţul de referinţă practicat în acelaşi spaţiu de vânzare pentru produse identice. Preţul redus trebuie să fie inferior preţului de referinţă. Preţul de referinţă reprezintă cel mai scăzut preţ practicat în acelaşi spaţiu de vânzare în perioada ultimelor 30 de zile, înainte de data aplicării preţului redus, spun cei de la  ANPC.

Instituţia a pus la dispoziţia consumatorilor din toată ţara o adresă de e-mail dedicată, This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it., la care îi invită să trimită fotografii sau orice documente ce pot fi de folos în investigaţiile legate de promoţiile din această perioadă.