În 2017, liberala Raluca Turcan ținea un discurs în parlament despre condițiile în care copiii Romaniei, cu precădere cei din mediul rural, sunt nevoiți să învețe în condiții precare.

”În România sunt de trei ori mai multe şcoli în mediul rural şi semiurban decât în cel urban. Majoritatea acestor copii merg la şcoli neîncălzite iarna, fără apă curentă sau cu săli înghesuite şi, de multe ori, insalubre. Acestor copii li se ia şansa la o viaţă mai bună, înainte de a intra în ea. Este corect acest lucru?”, spunea Turcan la acel moment.

Ghinion! La 5 ani distanță, președintele Klaus Iohannis parcă vine cu un răspuns la această problemă- proiectul educațional și cel climatologic se armonizează, astfel că elevii vor învăța despre încălzirea globală în clase... neîncălzite și, multe dintre școli cu wc-ul în fundul curții.

Întâi de toate, mă bucur să văd cât de dornici sunt copiii pe care tocmai i-am ascultat cu toții să avem, în sfârșit, și în sistemul românesc de învățământ cursuri dedicate schimbărilor climatice și mediului. Îi felicit pentru implicare și îi îndemn să nu își piardă entuziasmul! Educația, protecția mediului și combaterea schimbărilor climatice reprezintă teme prioritare pentru mandatul meu de Președinte”, Klaus Iohannis, ianuarie 2022. 

 Preşedintele României a promulgat luni, 10 ianuarie, legea care pune bazele unei strategii privind educaţia pentru mediu şi încurajează formarea de competenţe de mediu în rândul elevilor, prin includerea acestora în domeniile de competenţe ale curriculumului naţional pentru învăţământul primar şi gimnazial.